5 dobrych nawyków na rok 2016

19 stycznia 2016
5 dobrych nawyków na 2016

Styczeń to czas postanowień noworocznych, 30-dniowych wyzwań i motywujących wydarzeń mobilizujących do wspólnego osiągania celów. Często jednak pod koniec miesiąca z naszego zapału nic już nie zostaje… Drastyczna zmiana diety, pielęgnacji czy przyzwyczajeń bardzo często okazuje się nieskuteczna. W końcu kto potrafi tak po prostu odstawić słodycze i już nigdy nie skusić się nawet na małą czekoladkę? 😉

Mamy więc dla Ciebie inną propozycję. W 2016 roku spróbuj wyrobić w sobie kilka dobrych nawyków, których pozytywny wpływ na organizm może Cię zaskoczyć. To co, zaczynamy? 🙂

Dobry nawyk #1: Dzień zaczynaj od śniadania

Istnieje przysłowie, że śniadanie należy zjeść samemu, obiadem podzielić się z przyjacielem a kolację oddać wrogowi. Chociaż nie zachęcamy do tak radykalnych rozwiązań jak oddawanie co trzeciego posiłku, to niewątpliwie coś pysznego powinno być obowiązkową pozycją na początku dnia. Jeżeli masz zwyczaj zabierać się do działania na czczo, to w 2016 spróbuj to zmienić – jedz chociaż lekki posiłek, koktajl czy zbożowe ciasteczko. Pobudzi to Twój metabolizm, pozytywnie wpłynie na żołądek, dostarczy energii mózgowi i rozgrzeje!

Dobry nawyk #2: Pamiętaj o demakijażu

Większość z nas każdego dnia nakłada na twarz krem, podkład, puder i inne kosmetyki. Po całym dniu noszenia na sobie takiej warstewki skóra może być zmęczona i potrzebować odświeżenia. Dbaj więc o dokładny demakijaż gdy tylko możesz sobie na to pozwolić, najlepiej zaraz po powrocie do domu. Cera na pewno będzie Ci za to wdzięczna 🙂 Sposobem na uprzyjemnienie tego codziennego rytuału może być ciekawa formuła kosmetyku – na przykład żel micelarny z widocznymi w butelce pęcherzykami powietrza, które wyglądają naprawdę uroczo 🙂

Dobry nawyk #3: Wysypiaj się

Nie miej wyrzutów sumienia z powodu dłuższego wylegiwania się w łóżku! Organizm najintensywniej regeneruje się właśnie podczas snu, więc jeżeli czujesz, że łapie Cię przeziębienie, to pozwól sobie na ekstra drzemkę. Odpowiednia ilość nocnego odpoczynku wpływa też korzystnie na poziom stresu, równowagę emocjonalną i szczupłą sylwetkę. Pamiętaj, aby w miarę możliwości nie kłaść się spać zbyt późno – spokojny sen od 23 do 7 rano następnego dnia to jeden z najlepszych kosmetyków, jakie zna ludzkość 😉

Dobry nawyk #4: Regularnie badaj zdrowie

Nawet jeżeli jesteś młodą osobą i nie odczuwasz żadnych poważnych dolegliwości, to zadbaj o profilaktykę. Dwa razy do roku odwiedź dentystę, który szybko wyłapie ewentualne ubytki i punkty zapalne. Raz w roku sprawdź wzrok u okulisty, wykonaj morfologię krwi i zbadaj hormony tarczycy, a u ginekologa wykonaj cytologię i USG. Na co dzień używaj specjalistycznych żeli do higieny intymnej, utrzymujących prawidłową florę bakteryjną. A jeżeli jesteś po 30-35 roku życia, to raz na dwa lata wykonaj RTG klatki piersiowej i USG jamy brzusznej.

Dobry nawyk #5: Codziennie poszukaj chwili tylko dla siebie

Chociaż w zdrowym ciele – zdrowy duch, to zależność ta jest też odwrotna. Dbaj o swoje dobre samopoczucie – nie wpadaj w szpony perfekcjonizmu i wszechobecnego multitaskingu. Zaczerpnij z trendu slow life i wprowadź go w pewnych obszarach życia. Ustal na przykład, że posiłki jesz bez zaglądania do telefonu czy laptopa, ciesząc się ich smakiem i chwilą odpoczynku, a raz w tygodniu urządzasz sobie wieczór piękności w towarzystwie ulubionych kosmetyków i zapachów.

No i pamiętaj – dbanie o siebie nie kończy się w styczniu! Pielęgnuj swoje dobre nawyki przez cały 2016, a będzie to na pewno bardzo dobry rok, czego serdecznie życzymy każdej z Was! 🙂